Friday, September 13, 2013

TESTIMONI : Turun 3 KG walaupun masa raya dengan set Lengkap Kurus SHAKLEE

Salam Jumaat penuh barokah,

Semoga semuanya sihat2 belaka.  Arini saya ni baru baik daripada demam bengkak susu dan pastinya kepala sakit.  Nanti saya cerita kenapa pula tetiba kena bengkak susu ni.. Ini penangan Vivix SHAKLEE la ni.

Hari ni saya nak sambung tentang set KURUS SHAKLEE.  Hari tu saya ada post tentang suami Puan Mariana yang dah berjaya hilangkan perut buncitnya :) Baca sini.
Walaupun saya sebelum ni saya tak pernah POST lagi tentang set LENGKAP KURUS SHAKLEE, namun saya dapat banyak feedback positif dari customer2 saya yang mengambil set KURUS ni.  

Saya nak SHARE testimoni daripada customer saya di opis ni.  Asalnya kawan dia mengambil set 3M Breastfeeding, dan kawannya yang memberitahunya yang saya ada juga menjual set KURUS.  Jadi dia kata dia nak cuba.  Kebetulan masa tu tengah promo GLA jadi saya bercerita sedikit tentang GLA ni.  Kebetulan dia memang ada masalah period yang tidak teratur.  Akhirnya beliau amik SET KURUS dan GLA Complex sekali.  Masa dia beli tu nak dekat bulan puasa.  Pada perkiraan saya lebih banyak akan turun sebab berpuasa disamping tu amik supplemen SHAKLEE ni.

Kemudian, lepas raya baru saya jumpa dia semula.  Saya tanya macam mana lepas makan set KURUS SHAKLEE ni.  Dia kata "Turun 3KG you.. i baru je makan masa raya ni. "  Katanya lagi LAWAS betui buang air kecil sekarang.  Alhamdulillah.  SYUKUR sangat dari asalnya nak kurus, Puan SHA dapat juga selesaikan masalah lain yang dihadapinya.  Yang bestnya raya makan banyak pun Puan SHA dapat turunkan berat badannya.

Ini yang di ambil Puan SHA sebagai set LENGKAP KURUS SHAKLEE disamping GLA Complex yang juga bagus untuk masalah haid, kulit, kesuburan dan menurunkan berat badan.  Tubuh yang mengalami masalah hormon juga boleh menyebabkan berat badan menaik dan GLA Complex memang terbaik untuk masalah hormon ini.

set LENGKAP KURUS SHAKLEE yang Puan SHA ambil terdiri daripada

  1. Cinch Vanilla/Chocolate/Latte
  2. Alfalfa
  3. Lecithin
  4. Omega Guard
  5. GLA Complex


Shaklee mengamalkan 3 langkah untuk menurunkan berat badan @ kurus iaitu

1) Membakar

Pemecahan lemak dan kolestrol



2) Mendetox atau membuang

Membuang lemak dan toksin dalam badan


3) Membina

Untuk membina otot dan mengelakkan dari kulit menggeleber; memberi tenaga dan rasa kenyang




Mari saya terangkan setiap satu fungsi set KURUS SHAKLEE secara terperinci


Proses pemecahan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau Omega Guard.  Lecithin dinamakan pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak.  Omega pula mampu memecahkan kolestrol dan mampu menjaga nafsu makan. Untuk kesan terbaik ambil Lecithin bersama Omega.  

Proses mendetox dan membuang adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

Bagi yang tidak sembelit, boleh mengambil Alfalfa, dan yang mengalami masalah sembelit, boleh ambil Herb-Lax.. Herb-Lax tidak sesuai untuk ibu yang menyusu kerana ia akan menyebabkan bayi cirit-birit. Namun ada yang tidak menghadapi masalah ini.

Proses membina otot dengan protein. Ini adalah kerana protein sangat membantu dalam meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot dari bebas lemak.  Protein penting untuk memastikan otot terpelihara ketika proses menurunkan berat badan berlaku.

Untuk protein yang terbaik, saya syorkan kawan-kawan mengambil Cinch Shake Mix tetapi bagi ibu yang menyusu saya syorkan mengambil ESP / Mealshakes..(ESP juga membantu dalam membanyakkan susu badan).  Untuk lebih baik amik CInch SHAKE Mix bersama ESP.

Bagaimana GLA Complex juga menyumbang kepada misi untuk kurus Puan SHA?  

"There is one omega-6, however, called gamma linolenic acid (GLA) with an impressive set of disease-fighting powers. New research reveals this nutrient’s power to combat chronic inflammation, eczema, dermatitis, asthma, rheumatoid arthritis, atherosclerosis, diabetes, obesity"  ~ LIVEEXTENTION


Jika ingin tahu lebih lanjut boleh hubungi saya.  Kita akan beri jadual makan set KURUS SHAKLEE bersama konsultasi PERCUMA khusus untuk anda.



Ingin keahlian PERCUMA? Klik sini.  






  • Penyakit kronik/kesihatan menyeluruh : Vivix
  • Sedang hamil : set 3M + Omega tanpa ALFALFA
  • Nak hamil : GLA+Alfalfa (isteri) dan Zinc+Vita E (suami)
  • Nak Berpantang :    Set 3M + Zink
  • Nak Menyusu :    Set 3M
  • Nak Kurus :    Set 3M + Omega (Bonus ni)
  • Nak Kurus (2): Lecithin, Omega, Cinch, Alfalfa, Herblax 
  • Nak Cantik :    Set 3M sahaja or ADD On Vita E 
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan :    Set 3M + AJHT
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan (2) :    Osteomatrix, AJHT, Omega



  • Ingin menempah (set KURUS SHAKLEE) untuk anda?

     Dapatkan konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda yang memilih Ardina2u Vitamin4Me

    Hubungi : Ardina
    SMS/Call : 019-3733976
    Email : ardina5@gmail.com

    Pengedar / Agen SAH SHAKLEE di Putrajaya, Cyberjaya, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang dan seluruh Malaysia.

    0 comments:

    Post a Comment

    Terima Kasih untuk pendapat anda :)

    Pengedar sah SHAKLEE untuk kawasan Desa Pandan, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang, Seri Kembangan, Putrajaya dan seluruh Malaysia.

    * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Dapatkan nasihat pakar kesihatan untuk masalah penyakit anda.
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Rangkaian Vitamin SHAKLEE