Monday, September 9, 2013

ALFALFA bukan Milk Booster? Susu tidak memancut macam orang lain..

Salam Isnin,

Sorry ya pagi2 bagi tajuk kontrevarsi pulak.. :)  Pernah dengar tak makan Alfalfa susu makin kurang dari sebelum makan Alfalfa.   Susu tak keluar banyak dan memancut macam orang lain..  Ada yang makan Alfalfa susu memancut sampai ke dinding tapi awak makan tiada apa2.  Sebenarnya masa mula2 saya mengambil set 3M Breastfeeding yang ada Alfalfa dan ESP  untuk penyusuan memang saya alami benda yang sama.  Susu lagi kurang selepas makan Alfalfa.   Saya pernah STOP satu masa tu tak ingat berapa lama.  Lagipun sebab masa tu saya demam a.k.a Healing Crisis yang agak kuat selepas makan Alfalfa.  Jadi saya hanya meneruskan dengan ESP yang nyata memekatkan susu dan membuat bayi lebih kenyang berbanding sebelum saya mengambil set 3M Breastfeeding.

Tapi setelah berhenti lama makan Alfalfa,  saya cuba semula sebab saya tahu Alfalfa ni banyak kebaikkannya selain daripada 'Milk Booster' especially bila ia bagus utk sembelit, masalah resdung dan detox.  Jadi saya rasa rugi pula kalau tak makan..  Jadi saya mulakan dengan dos kecil.  Hanya 2 biji waktu pagi  selepas sarapan tu.  Hasilnya, sampai opis *** rasa berdenyut2 dan by the time saya nak perah waktu lunch tu *** memang keras dan penuh.  Jadi saya terpaksa guna kaedah/teknik Marmet sebelum saya teruskan dengan guna PUMP Medela Freestyle saya.  Susu memang memancut dan perahan hari tu penuh cepat dari biasa.  Maksudnya saya dah jimat masa saya kat situ.  Sejak tu, baby pun minum sekejap je sebab susu laju keluar, jadi cepat la dia kenyang.  Alhamdulillah.  Sejak tu kalau tak makan Alfalfa rasa tak lengkap.  

Masa mula2 saya mengambil set 3M Breastfeeding (ketika itu anak saya berumur 5 bulan). Kini, lagi 9 hari anak saya akan genap 1 tahun 4 bulan dia menyusu tanpa bantuan susu formula.  Alhamdulillah moga saya dapat meneruskan sehingga 2 tahun.  Sekarang dia sudah kurang minum susu perah, dia suka tunggu saya balik kerja untuk minum direct.  :) Jadi susu perahan masih banyak dalam fridge dan sebenarnya habis sudah semua botol saya pakai sampai tiada tempat lagi saya nak simpan susu perahan saya.  Susu masih banyak kalau tidak diperah memang tak selesa la nak tunggu sampai balik rumah.  Terus saya teringat tentang Alfalfa.  

Kini saya dah berhenti ambil Alfalfa waktu pagi sebab tidak perlu perah susu di opis lagi, Saya hanya ambil Alfalfa sebelah malam dan ESP  sebelah pagi.  ESP ni wajib ambil pagi sebab ia adalah salah satu item dalam On-The-Go-Breakfast (set Mighty3Gems) saya. Lagipun ESP  ni bagus untuk meneutralkan keasidan dalam perut sebagai langkah mengelak kena gastrik.  Dan yang paling saya suka, ESP  buat kulit saya semakin baik.  Yang paling ketara sejak makan ESP  tumit kaki jadi licin dan parut2 di kaki yang menghantui dan lama terkesan sejak dari kecil semakin pudar sekarang.  Huhuhu suka sangat!!!

Ini adalah simpanan susu EBM saya dalam freezer fridge, masa ia diambil ada 3 botol lagi 4oz di simpanan bawah pula.




Jadi jika anda mengalami masalah seperti di atas, jangan cepat mengalah.  Cuba dulu dengan dos kecil untuk menyesuaikan badan anda dengan vitamin2 SHAKLEE ni.  Hasilnya pasti mengujakan.

Jom kita baca sikit tentang Alfalfa ni..

Apakah Alfalfa ni?


  • Alfalfa adalah raja segala tumbuhan. 
  • Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. 
  • Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah. 
  • Sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. 
  • Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Shaklee Alfalfa Complex merupakan satu formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s..  

Alfalfa ni didatangkan dalam dua saiz iaitu 
1. Botol kecil 330biji ~ RM53.75 
2. Botol Besar 700biji ~ RM97.50  
Pastinya lebih besar jumlahnya, lebih jimat duit anda :)

Apa 19 kelebihan dan khasiat Alfalfa untuk lelaki dan wanita? 




  1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian; Raja Segala Tumbuhan
  2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
  3. Menghilangkan keletihan, kelesuan dan tekanan.
  4. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
  5. Merawat arthitis
  6. Bagus untuk elergi dan ekzema
  7. Merawat athma
  8. Mencuci usus bagi membuang toksik
  9. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  10. Meneutralkan asid dalam badan
  11. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
  12. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
  13. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
  14. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
  15. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  16. Meningkatkan stamina seorang suami
  17. Melegakan sembelit
  18. Membuang angin dalam badan
  19. Milk booster

Apa keistimewaan alfalfa jenama Shaklee berbanding yg lain?

1. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavonoid, pelbagai mineral dan vitamin.
2. It is organically grown, using the tender green leaves not the stems of the plant.The raw powder is pressed into easy-to-swallow tablets (with very low heat to preserve natural enzyme activity.
3. Shaklee Alfalfa Complex tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis, pewarna, bahan pengawet tambahan, fungisid, bakteriosid, hormon2 sintetik, pengawalatur tumbesaran atau bahan2 kimia.


Ingin menempah (Alfalfa Complex dan ESP SHAKLEE) untuk anda?

Ada 2 Cara untuk Membeli :

1. Beli secara Online terus ke SHAKLEE Malaysia.  Pembayaran menggunakan KAD KREDIT / KAD DEBIT >> BELI ALFALFA COMPLEX / ESP SHAKLEE

atau

2. Anda sebaiknya hubungi saya untuk membeli Alfalfa Complex / ESP SHAKLEE ini dengan harga TERBAIK


Ingin keahlian PERCUMA? Klik sini.  




 Dapatkan konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda yang memilih Ardina2u Vitamin4Me

PM Admin : Dalina Ismail
Telegram/SMS/Whatsapp : 010-2264635
SMS : 019-3733976
IG : dalinaismail
Email : ardina5@gmail.com


Pengedar / Agen SAH SHAKLEE di Desa Pandan, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang, Seri Kembangan, Putrajaya, Cyberjaya dan seluruh Malaysia.



  • Penyakit kronik/kesihatan menyeluruh : Vivix
  • Sedang hamil : set 3M + Omega tanpa ALFALFA
  • Nak hamil : GLA+Alfalfa (isteri) dan Zinc+Vita E+CoQHealth (suami)
  • Nak Berpantang :    Set 3M + Zink
  • Nak Menyusu :    Set 3M
  • Nak Kurus :    Set 3M + Omega
  • Nak Kurus (2): Lecithin, Omega, Cinch, Alfalfa, Herblax 
  • Nak Cantik :    Set 3M sahaja or ADD On Vita E 
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan :    Set 3M + AJHT
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan (2) :    Osteomatrix, AJHT, Omega
  • Set Kanak-kanak + Otak Cerdas : Omega, Mealshake, Chewable C
  • Set Sembelit : Osteo + Omega
  • Set Buasir : Omega + Osteo + Zink
  • Set Sahur : ESP + Mealshake + Performance Drink
  • Set Denggi : Nutriferon + Performance Drink + Vivix
  • Set Detoks : DTX + Alfalfa + Garlic
  • Set Kolestrol / Jantung : CoqHealth + Omega + Phytocol + Garlic 
  • Set Anti-aging : Vivix + Collagen
  • 0 comments:

    Post a Comment

    Terima Kasih untuk pendapat anda :)

    Pengedar sah SHAKLEE untuk kawasan Desa Pandan, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang, Seri Kembangan, Putrajaya dan seluruh Malaysia.

    * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Dapatkan nasihat pakar kesihatan untuk masalah penyakit anda.
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Rangkaian Vitamin SHAKLEE