Friday, March 29, 2013

TIPS Penyusuan : BREAST Bengkak, Luka, Tenggelam, Memperbanyakkan SUSU dan TANGANI STRESS.

Salam Jumaat..

Sori la dari aritu janji nak cerita pasal set KURUS utk non breastfeeding mom..tak juga kesampaian...
Insya-Allah lepas entri ni saya SHARE... Jangan marah ya.

Okla.. saya nak SHARE Tips yang ada juga IBU2 di luar sana tak tahu..  ESPECIALLY first time mothers.
Yang kita selalu dengar pasal cara nak PUMP, makanan yg boleh banyakkan SUSU dan etc...

Aritu saya makan dgn ex ofis mate saya.  Borak2 tetibe keluar pasal dia yang dah STOP breastfeeding.
Jadi saya tanya dia tak nak cuba ke makan SHAKLEE..  Rupanya dia dah makan tapi lebih kepada set Kurus...

Jadi selidik2... saya dapat simpulkan..



  • Pengambilan vitamin yang betui dapat memberi impak yang betui.. cthnya set 3M untuk support breastfeeding.. dalam masa sama set 3M ni juga ada set Kurus di dalam nya..hanya perlu ADD On OmegaGuard ja.  Omega Guard ni bagus utk pecahkan lemak selain Lecithin.
  • Setelah amik vitamin yang betul, kita perlu PUMP setiap 2/3 jam dan minum air banyak.  Macam saya suka PUMP setiap kali  selepas saya menyusukan anak.
  • Jika kita dapat susu sedikit bukan bermakna susu tiada.  Continue PUMP till 15 minutes.  Kalau kita kerap PUMP kita akan perasaan yang susu banyak keluar setiap interval 5 minutes..
  • Jika berlaku nipple TENGGELAM, sila urut ketika mandi dengan air panas.  Insya-Allah.
  • Jika berlaku nipple LUKA, hanya perlu sapu bahagian LUKA tu dengan susu badan kita tu.. Insya-Allah LUKA lebih cepat kering berbanding kita sapu dgn ubat2 yang dijual di luar sana.
  • Jika breast BENGKAK, letak sayur kobis untuk meredakannya dan kemudian mesti PUMP, kasi keluar susu tu....
  • Yang paling PENTING jangan STRESS...!!! Kalau stress mmg susu malu2 nak keluar..  Bagaimana tak nak STRESS?? Banyak cara.. paling asas kena makan B-Complex.. bagi emosi tenang dulu.  Kemudian boleh la kita buat perkara2 seperti... (Saya sambung entri lain CARA2 nak hilangkan STRESS)

Macam mana saya tahu semua ni...?
Semua berdasarkan pembacaan (GOOGLE), kelas Pra-Natal dan bantuan ketika POST Natal (TQ VMuch to Hospital Pantai Ampang Nurses)  yang saya dapat masa menyusukan anak ke-2..  
Saya telah berazam untuk melengkapkan diri saya apabila saya GAGAL menyusukan anak pertama.

Bak kata pepatah : Gagal Sekali bukan bermaksud anda GAGAL selama2nya.. (My favourite QUOTE actually)


Sebagai penutup, saya nak SHARE my favourite iaitu set 3M+OmegaGuard yang saya makan :).  Set paling lengkap..  Bukan untuk kurus sahaja tau... utk kulit, tulang dan paling penting support BREASTFEEDING ya...





Ingin menempah (Set Pantang/Bersalin, Menyusu dan Kurus SHAKLEE) untuk keluarga anda?

Ada 2 Cara untuk Membeli :

1. Beli secara Online terus ke SHAKLEE Malaysia.  Pembayaran menggunakan KAD KREDIT / KAD DEBIT >> BELI SET BERPANTANG / MENYUSU / KURUS SHAKLEE

atau

2. Anda sebaiknya hubungi saya untuk membeli Set ini dengan harga TERBAIK





 Dapatkan konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda yang memilih Ardina2u Vitamin4Me

PM Admin : Dalina Ismail
Telegram/SMS/Whatsapp : 010-2264635
SMS : 019-3733976
IG : dalinaismail
Email : ardina5@gmail.com


Pengedar / Agen SAH SHAKLEE di Desa Pandan, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang, Seri Kembangan, Putrajaya, Cyberjaya dan seluruh Malaysia.



Ingin keahlian PERCUMA? Klik sini.  




  • Penyakit kronik/kesihatan menyeluruh : Vivix
  • Sedang hamil : set 3M + Omega tanpa ALFALFA
  • Nak hamil : GLA+Alfalfa (isteri) dan Zinc+Vita E+CoQHealth (suami)
  • Nak Berpantang :    Set 3M + Zink
  • Nak Menyusu :    Set 3M
  • Nak Kurus :    Set 3M + Omega
  • Nak Kurus (2): Lecithin, Omega, Cinch, Alfalfa, Herblax 
  • Nak Cantik :    Set 3M sahaja or ADD On Vita E 
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan :    Set 3M + AJHT
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan (2) :    Osteomatrix, AJHT, Omega
  • Set Kanak-kanak + Otak Cerdas : Omega, Mealshake, Chewable C
  • Set Sembelit : Osteo + Omega
  • Set Buasir : Omega + Osteo + Zink
  • Set Sahur : ESP + Mealshake + Performance Drink
  • Set Denggi : Nutriferon + Performance Drink + Vivix
  • Set Detoks : DTX + Alfalfa + Garlic
  • Set Kolestrol / Jantung : CoqHealth + Omega + Phytocol + Garlic 
  • Set Anti-aging : Vivix + Collagen
  • 0 comments:

    Post a Comment

    Terima Kasih untuk pendapat anda :)

    Pengedar sah SHAKLEE untuk kawasan Desa Pandan, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang, Seri Kembangan, Putrajaya dan seluruh Malaysia.

    * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Dapatkan nasihat pakar kesihatan untuk masalah penyakit anda.
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Rangkaian Vitamin SHAKLEE