Thursday, December 19, 2013

TESTIMONI : Macam mano Wan nak jual ni..baru makan 1 SACHET NUTRIFERON dah OK selsema den. Wajib bawa Nutriferon kalau travel kata Mama Cery pula..

Salam pembaca blog yang saya sayangi hehe :)

Lama saya tak bercerita kan? Hehe biasa la hujung tahun selalunya kerja memang banyak especially pada mereka yang terlibat dengan akaun ataupun sistem.  Sebabnya semua nak pakai budget tahun ni hehehe.  Saya orang no 2 iaitu terlibat dengan sistem.  Tapi disebabkan passion saya lebih pada bisnes, jadi saya menulis juga hari ini.

Lebih2 lagi saya ada 11 hari nak meninggalkan alam pekerjaan yang 12 tahun tu.  Nak jadi WAHM (Work-At-Home-Mother) bersama SHAKLEE dan dapat monitor anak2 ku.
Nanti saya cerita entri khas untuk perpindahan pekerjaan ni :).  

Wah SO EXCITED!

Ok back to main story,

Wan a.k.a nenek saya duduk sebulan bercuti kat rumah mak saya.. Jadi nak jadi cerita dia kena selsema and batuk.  So my pengasuh bagi la ubat selsema.. the next day ubat batuk pula.  As for me, saya memang lama tak makan ubat doktor ni hehe.  Gi amik ubat doktor pun sebab nak dapatkan MC.  

Saya tak tahu yang Wan saya selsema.. So this one fine day, masa tgh breakfast, Wan saya cerita la pasal dia makan ubat2 tu and rasa lemah and ngantuk.. As u guys pun mesti tahu kan.  Salah satu sebab saya tak suka makan ubat doktor, sebab ni la..badan jadi lemah. Sebab saya ni jenis kalau tak sihat pun ada je benda nak buat.  So memang rasa waste of time bila dah lemau tu.

So bila saya tahu dia selsema tu, terus saya bancuh Nutriferon 1 SACHET.  Wan saya ni takut makan ubat pil2 ni, so cantiklah Nutriferon ni serbuk.  So dia minum.  

Wan : "Macam rasa air masak je"
Saya : "Okla tu kan..kang pahit takleh masuk pulak"
Wan: " Bagus ni... senang nak minum.. "
Saya : "OK.. Insya-Allah esok kering selsema tu..  (Berdasarkan pengalaman saya sendiri yang resdung)  Kalau budak2 ni demam pun Ina bancuh Nutriferon ni ja..sehari dah baik.
Wan: "OK... Bekas Nutriferon ni pun kelas!"
Saya: "A ah wan cantikkan.."

So esoknya masa breakfast saya tanya Wan saya ok ke selsema tu..
Dia kata a ah dah kering.. 
Wan: "Ko ada kotak yang tak buka lagi? "

Jawab ku pasti la ada.. saya memang ada stok in hand :)
"Macam mano Wan nak jual ni..baru makan 1 SACHET NUTRIFERON dah OK selsema den."

Wan saya ni memang pakar bab menjual huhu..saya kata tula cepat kesannya..

CARA MAKAN:
Nutriferon ni nak makan untuk prevention.. amik 1 sachet every week.
Kalau dah sakit, amik 1 sachet everyday masa sakit.

So nutriferon ni mmg ada je standby kat rumah ni..  Terutama bila musim kejap hujan, kejap panas ni :)

Wan saya kata, apa lagi kelebihan Nutriferon SHAKLEE ni?.. tak kan untuk demam, batuk dan selsema ja.  
Pastinya Nutriferon SHAKLEE merawat dari peringkat sel.  Jika sel kita bagus pasti imunisasi badan kita kuat.  



So ini jawapannya:  







~~~~~~~~~

Ini pula cerita Puan Cery yang berkelana wajib bawa Nutriferon SHAKLEE dan 5 sebab kenapa Nutriferon menjadi pilihan beliau.

Credit:

Kebaikan Nutriferon jika ingin travel

Bila sebut2 travel2 ni, 1st aid yg mesti sy bawa adalah satu botol kecik (20ml) Basic H.. yg ni bleh cuci semua dan gune in case emegency luka,demam,etc.. lagi satu kalau saya malas bawak byk2 vitamin.. sy pastikan saya bawak nutriferon (berapa peket tu depends dgn berapa hari saya travel, kalau let say seminggu.. so sy bawa lah dlm 10peket.. kalau 2minggu, sy bwklah dlm 1box.. takpe.. peket2nye kecik halus je.. tak mkn space pun).. Apa itu Nutriferon? Ringkasnya, ia suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh. Bagus utk bina imuniti,pesakit resdung, asma,etc. Jadi kalo demam or jatuh sakit time travel, tak payah susah2 mkn panadol or painkiller kay.

Cuma pagi ni saya nak beritahu kenapa nutriferon saya pilih sebagai teman baik saya setiap kali travel (tak pilih panadol or ubat2 lain kalau jatuh sakit..) kenapa? kenapa? Di bawah ni 5 sebabnya

  1. Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia- Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.
  2. Meningkatkan paras interferon secara semulajadi*- Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*
  3. Dicipta Oleh Individu Yang Menemui Interferon- Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo.
  4. Rumusan Berpaten Yang Eksklusif- NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee.Ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.
  5. 40 tahun kajian- Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, Dr. Yasuhiko Kojima telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi.



Terbaik bukan?
Ingin baca testimoni2 lain yang suka dengan Nutriferon SHAKLEE ni?



Ingin keahlian PERCUMA? Klik sini.  





  • Penyakit kronik/kesihatan menyeluruh : Vivix
  • Sedang hamil : set 3M + Omega tanpa ALFALFA
  • Nak hamil : GLA+Alfalfa (isteri) dan Zinc+Vita E (suami)
  • Nak Berpantang :    Set 3M + Zink
  • Nak Menyusu :    Set 3M
  • Nak Kurus :    Set 3M + Omega (Bonus ni)
  • Nak Kurus (2): Lecithin, Omega, Cinch, Alfalfa, Herblax 
  • Nak Cantik :    Set 3M sahaja or ADD On Vita E 
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan :    Set 3M + AJHT
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan (2) :    Osteomatrix, AJHT, Omega



  • Ingin menempah (Nutriferon SHAKLEE) untuk keluarga anda?

     Dapatkan konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda yang memilih Ardina2u Vitamin4Me

    Hubungi : Ardina
    SMS/Call : 019-3733976
    Email : ardina5@gmail.com


    Pengedar / Agen SAH SHAKLEE di Putrajaya, Cyberjaya, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang dan seluruh Malaysia.

    0 comments:

    Post a Comment

    Terima Kasih untuk pendapat anda :)

    Pengedar sah SHAKLEE untuk kawasan Desa Pandan, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang, Seri Kembangan, Putrajaya dan seluruh Malaysia.

    * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Dapatkan nasihat pakar kesihatan untuk masalah penyakit anda.
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Rangkaian Vitamin SHAKLEE