Monday, June 17, 2013

KOMPILASI TESTIMONI : HFMD Penyakit Tangan, Kaki dan Mulut dan Selsema Wafa pulih dengan Mealshake dan ESP ~ Puan Norliza, Anak-anak saya sendiri cepat pulih dengan Mealshake dan set 3M + Omega ~ empunya blog

Salam Isnin,

Fuh.. 3 in a row entri hari ni.  Sebenarnya banyak kebaikkan Mealshake ni, banyak testimoni-testimoni yang saya nak SHARE.. Since arini saya ada lebih masa, kena la keluarkan semua yang termampu.

Apakah itu HFMD?
HFMD adalah sejenis PENYAKIT JANGKITAN VIRUS.  Ia lebih dikenali sebagai penyakit tangan, kaki dan mulut.  Yang biasa kita dengar ia menyerang kanak-kanak.  Tapi jangan alpa ya, ia juga boleh menyerang golongan dewasa.

Mari baca petikan dari blog http://pmr.penerangan.gov.my. ni.

----------------------------------------------------------------------


ANAK anda mengalami demam panas. Dia juga menjadi seorang yang cukup cerewet dan sering menangis. Air liurnya meleleh dan dia tidak berselera untuk makan serta minum.

Keadaan tersebut merupakan gejala-gejala biasa bagi masalah sakit kerongkong, mahu tumbuh gigi dan juga jangkitan telinga. Bagaimanapun, salah satu daripada kumpulan simptom ini yang biasanya terlepas pandang iaitu, ulser mulut, merupakan antara tanda utama penyakit tangan, kaki dan mulut (HFMD).

Dalam keadaan cuaca semasa yang panas dan kering, bibir melepuh mungkin disilap tafsir sebagai kesan kekurangan air, sekali gus menyebabkan segelintir ibu bapa memandang ringan tanda-tanda berkenaan.
Wabak HFMD yang menyebabkan semua 488 taman asuhan kanak-kanak di Sarawak ditutup serta-merta selama dua minggu sejak 3 Mac lalu sedikit sebanyak mencetuskan kebimbangan di kalangan ibu bapa, termasuklah yang berada di Semenanjung tanah air.

Sehingga kini, HFMD telah meragut empat nyawa manakala Brunei Darussalam mencatatkan satu kematian pada 5 Mac lalu dan turut menutup semua sekolah rendah dan sekolah agama di negara berkenaan bermula Rabu lalu sehingga diberitahu kelak.

Untuk rekod, wabak yang sama pernah melanda Sarawak pada tahun 1997, menyebabkan 31 kanak-kanak meninggal dunia manakala 78 orang warga Taiwan terkorban akibat HFMD, setahun kemudian.
Pada September 2000, lebih daripada 1,000 kanak-kanak di Singapura telah didiagnos menghidap penyakit yang sama.
-----------------------------------------

TESTIMONI SENDIRI
Agak menakutkan sebenarnya penyakit ini bila ia melibatkan nyawa.  Anak saya yang bayi juga pernah didiagnos dengan penyakit ini.  Tapi saya tak perasan sebab kerana terlampau sikit tanda-tanda yang keluar.  Tapi yang pasti anak saya tidak dapat tidur, asyik menangis sahaja.  Bila di bawa jumpa doktor, anak saya mempunyai tanda-tanda pada kaki, tangan dan terdapat tanda merah pada tekaknya.  Patutlah dia tak mahu minum.  Alhamdulillah oleh kerana saya mengamalkan set 3M + Omega keadaannya tidak teruk.  Jangkaan doktor yang anak saya sudah mengalami simptom itu hari ke -3 sebenarnya anak saya sudah pun sampai ke hari yang hujung2 penyakit itu.  Bila ditanya sama ada anak saya mendapat penyakit daripada kanak2 di nurseri ke? Jawapannya tidak sebab anak saya duduk di rumah.  Kemudian, bila ditanya2 baru saya perasan anak lelaki saya yang pertama memang pernah demam dan asyik meludah sahaja.  Rupanya dia berjangkit dengan abangnya.  Alhamdulillah anak saya yang pertama tu demam tak lama, sekejap je dah baik.  Terus saya terfikir mungkin sebab saya bagi dia Mealshake dalam bancuhan susunya setiap pagi.

TESTIMONI #2
Ini testimoni anak Puan Norfiza pula.  Beliau berikan Mealshake dan ESP kepada anaknya yang kena penyakit HFMD ni.  Alhamdulillah.


Apa tunggu lagi.  Jika anda sayangkan anda, bekalkan anak-anak anda dengan Mealshake.  Tak rugi kita invest duit kita untuk kesihatan anak kita.  Kita cari duit pun untuk anak-anak juga kan?

Kenapa kena beli sekarang? sebab... Istimewanya bulan June ni ada harga promosi untuk Mealshake ni.  Harga memang jimat rm30++ tu siapa nak bagi???

Ingin keahlian PERCUMA? Klik sini.  





  • Penyakit kronik/kesihatan menyeluruh : Vivix
  • Sedang hamil : set 3M + Omega tanpa ALFALFA
  • Nak hamil : GLA+Alfalfa (isteri) dan Zinc (suami)
  • Nak Berpantang :    Set 3M + Zink
  • Nak Menyusu :    Set 3M
  • Nak Kurus :    Set 3M + Omega (Bonus ni)
  • Nak Kurus (2): Lecithin, Omega, Cinch, Alfalfa, Herblax 
  • Nak Cantik :    Set 3M sahaja or ADD On Vita E 
  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan :    Set 3M + AJHT

  • Nak baik dari Sakit2 Sendi/Lutut/Badan (2) :    Osteomatrix, AJHT, Omega


  • Ingin menempah (ESP / Meal Shakes / set 3M+Omega) ?


    Hubungi : Ardina
    SMS/Call : 019-3733976
    Call/Whatsapp : 010-2264635
    Email : ardina_5@yahoo.com
    COD Area : Putrajaya, Cyberjaya, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang dan kawasan sekitar.

    0 comments:

    Post a Comment

    Terima Kasih untuk pendapat anda :)

    Pengedar sah SHAKLEE untuk kawasan Desa Pandan, Kg Pandan KL, Ampang, Serdang, Seri Kembangan, Putrajaya dan seluruh Malaysia.

    * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Dapatkan nasihat pakar kesihatan untuk masalah penyakit anda.
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Rangkaian Vitamin SHAKLEE